11.06.2014

S prehrano do zdrave kože

Danes sem se odločila malo raziskati o ustrezni prehrani, da bo naš največji telesni organ, torej naša koža, ostala zdrava, prožna, lepa in sijoča še mnoga, mnoga leta. :)
Kot vam je verjetno že znano je poleg ustrezne nege kože, (o čemer več naslednjič) pomembna tudi zdrava prehrana in zadostna mera vnesene tekočine.
Verjamem, da ste že slišali za katere, če ne celo večino živil, ki nam pomagajo do zdrave in prožne kože in telesnega zdravja na sploh.
Torej, da malo osvežimo spomin ali izvemo kaj novega! :)

  • Zadostna hidracija
Mislim, da ni potrebno posebno poudarjati, da je pomembno čez dan popiti dovolj tekočine (najboljše vode), da lahko naše telo sploh normalno funkcionira. Voda poskrbi za ustrezno navlaženost naših tkiv, kar povečuje prožnost kože in manjšo vidnost gubic.
Prav tako voda pomaga pri hitrejšem transportu hranilnih snovi, ki potujejo s krvjo in na ta način celicam prinašajo več hranilnih snovi; koža je posledično videti zdrava in sijoča.
Strokovnjaki priporočajo od 2000 do 2500 ml popite tekočine na dan, kar pa lahko variira od posameznika do posameznika. Najboljši način kako ugotoviti, če ste dnevno popili zadostno količino vode je po barvi urina. Če je ta pretemne barve ste popili premalo tekočine, če pa je preveč prozorne barve ste s količino popite tekočine pretiravali, pravijo, da je idealna barva, barva jabolčnega soka. ;)
Ne smemo pozabiti, da tudi s prehrano zaužijemo nekaj vode. Če vam okus navadne vode ni všeč ga lahko popestrite z malo iztisnjenega limoninega soka in listom mete ali melise. Definitivno boljša naravna alternativa, kot vode z okusi, ki jih lahko kupite v plastenkah.






  • Zaščita pred prostimi radikali
Že večkrat smo slišali za ta izray, ampak kaj sploh pomeni? Prosti radikali so agresivne kisikove molekule z neparnim elektronom (torej nestabilne). Za svojo stabilizacijo potrebujejo še en elektron, ki ga odvzamejo drugim molekulam v našem telesu. S tem poškodujejo gene, proteine in lipoproteine, kar privede do nastanka rakastih, srčnih in drugih obolenj ali v našem (sicer dosti milejšem, pa vendar) primeru do suhe kože, poškodb tkiva in izrazitejših obraznih gubic.
Prosti radikali so posledica okoljskih vplivov (onesnažen zrak, sevanje, ...), v veliki meri naše krivde (veliko preveč zdravil, nepravilna prehrana, kajenje, ...), nastajajo pa tudi med nepretrganimi naravnimi procesi telesa, kot sta npr. dihanje in presnova.
Zdravo človeško telo samo poskrbi za proste radikale s pomočjo encimskih sistemov in antioksidantov, ki so lovilci prostih radikalov. Svojemu telesu lahko pomagamo s tem, da uživamo hrano bogato z antioksidanti.
Antioksidante najdemo predvsem v barviti zelenjavi in sadju, kot so paradižnik, sladki krompir, fižol, paprika, špinača, rdeča pesa, marelice in mandarine.
Našli jih boste tudi v hrani bogati z minerali selena, mangana, cinka, bakra, železa in kroma, ki med drugim pomagajo pri izdelavi naravnega antioksidanta koencim Q10, ki ga z leti naše telo proizvede vedno manj in ga moramo zato povečati v prehrani. 
Minerale in koencim Q10 najdemo predvsem v brazilskih oreščkih, ribah (najbolj izpostavljene so losos, tuna, kozice), perutnini, rdečemu mesu (govedina, jagnjetina), polnozrnatim izdelkom.


  • Trije nujno potrebni vitamini 
Prvi je vitamin A, ker je pač črka črka a prva v abecedi. ;)
Najdemo ga v živilih rastlinskega in živalskega izvora, kot so pomaranče, korenček, listnata zelenjava, jajca in mlečni izdelki. Njegova naloga je, da ohranja zdravo povrhnjico, preprečuje okužbe, ter pomaga pri normalni navlaženosti kože. Lahko ga najdemo tudi v izdelkih za nego kože, ki zmanjšujejo kožne madeže in gubice, med drugim tudi v izdelkih za zdravljenje trdovratnih aken.

Naslednji je vitamin C, ki koži pomaga do hitrejšega celjenja (recimo ko se urežemo ali nas opeče sonce), prav tako pa poskrbi za večjo elastičnost žil po katerih v naše celice prihajajo pomembna hranila. Pomaga tudi pri tvorbi kolagena, kar vpliva na čvrstost in elastičnost kože, kar pa ni vidno samo na obrazu, pač pa tudi na drugih delih telesa (npr. manj celulita). 
Vitamin C najdemo predvsem v surovem sadju in zelenjavi, najbolj bogata živila z omenjenim vitaminom so agrumi, paradižnik, zelje, melone ali krompir. 

Nazadnje pa še vitamin E, ki s tem, da preprečuje oksidacijo celičnih sestavin, varuje celice pred poškodbami in ohranja njihovo funkcionalno sposobnost, ter pomaga pri upočasnitvi staranja kože.
Prav tako, kot vitamin C, tudi E pomaga pri hitrejšemu obnavljanju kože po poškodbah. Najdemo ga v semenih, oreščkih, rastlinskih oljih (olivno, sezamovo), beluših, olivah, špinači, ter listnati zelenjavi. 




Zdrava prehrana, bogata z vitamini, minerali in oksidanti pa ne bo vplivala samo na izboljšanje videza vaše kože, pač pa tudi na ohranitev zdravja, večjo odpornost proti različnim boleznim in nenazadnje dobro telesno počutje.
Seveda, kot pri vseh podobnih stvareh rezultati ne bodo vidni čez noč, celo če so vaše prehranjevalne navade slabe, nimate dovolj obrokov in z neuravnoteženo prehrano ne dobite dovolj, za  normalno delovanje, pomembnih snovi.
Pri vseh stvareh, ki so nekaj vredne je pač potreben čas, da pridemo do želenih rezultatov. Vendar se zagotovo splača, saj gre nenazadnje za naše zdravje in dobro počutje. :)




Uporabljeni viri: 

-  Knjiga 30 minut na dan za zdravo srce, Reader's Digest
-  http://www.viva.si/Zdrav-na%C4%8Din-prehrane/3402/Antioksidanti


Ni komentarjev:

Objavite komentar

Zadnje objavljeno

recentposts

Naključno

randomposts