1.29.2015

Drobnjak


Pred kratkim sem si kupila posajen svež drobnjak, med tem ko sem si ga za malico posipala po tuninem namazu (mimogrede moja najljubša kombinacija!), sem malo brskala po spletu in izvedela nekaj zanimivih dejstev o njem.




Drobnjak spada pod najmanjšo vrsto užitnih čebul in izvira iz Osrednje Azije. Kitajci so ga poznali in uporabljali že pred 4000 leti.
Danes pa je razširjen čez celo Evropo in ga lahko najdemo v skoraj vsaki kuhinji in mnogih vrtovih. Maja in junija dobi čudovite cvetove, ki po barvi spominjajo na sivko. Niso samo lepi na pogled pač pa odganjajo insekte in druge zajedavce. 
V kulinariki drobnjak v glavnem uporabljamo kot začimbo, najbolje je če ga imamo posajenega v lončku, saj posušena začimba izgubi svoj rahlo pikantni okus.
Uvršča se v skupino skupaj s česnom in čebula, zato je tudi njegov okus kar podoben čebuli, vendar veliko bolj blag ... in ja, ne smrdi kot čebula. ;)
Drobnjak lahko uporabljamo pri praktično vseh jedeh. Nepogrešljiv je v solatah, jedeh z ribami, skuto in drugimi mlečnimi izdelki, krompirjevih jedeh, mesu in različnim omakam ...
Za razliko od drugih začimb drobnjaka nikoli ne dajemo v vodo in ga ne kuhamo, saj bo izgubil svojo aromo, k jedem ga vedno dodamo čisto na koncu. 




V drobnjaku lahko najdemo kar 58 mg vitamina C, kar je enako kot če bi pojedli kilograma jabolk. Prav tako vsebuje veliko vitamina A, ter na splošno po sestavi zelo spominja na česen.
Razlika med drobnjakom in česnom je v tem, da  drobnjak lahko uživajo tudi tisti, ki česna ne prenašajo, saj ima malo negativnih učinkov (v zmernih količinah zaužitja seveda).
Drobnjak v telesu spodbuja presnovo in očiščuje in odstranjuje črevesne zajedavce. Za njegov značilen vonj so odgovorne žveplove spojine, ki blagodejno vplivajo na krvni obtok, širijo žilne stene ter posledično znižujejo pritisk.
Tudi na ledvice deluje blagodejno, saj spodbuja njihovo delovanje in deluje antiseptično. Če ga uživamo v zmernih količinah nas ščiti nas pred prehladom in nahodnimi obolenji, ter preprečuje spomladansko utrujenost.
Drobnjak dober antioksidant, čeprav ga lahko po vsebnosti več najdemo v drugih začimbah, kot sta origano ali majaron. Včasih so drobnjak uporabljali proti opeklinam in bolečemu grlu, danes pa so nekatere raziskave pokazale, da znižuje možnosti raka na prostati.


Za konec še nekaj idej za jedi, ki jih lahko pripravite z drobnjakom:

- Skutni namaz z drobnjakom
- Njoki z drobnjakom
Burger s prekajenim lososom
Česnova juha









Ni komentarjev:

Objavite komentar

Zadnje objavljeno

recentposts

Naključno

randomposts