4.22.2015

Humus - čičerikin namaz

Humus je starodavna jed, ki izvira iz bližnjega vzhoda in je znana predvsem v Jordaniji, Palestini, Libanonu in Siriji. Beseda humus po arabsko pomeni čičerika, gre za omako oz. namaz narejen iz kuhane čičerike in sezamove paste (tahini). Namazu lahko dodate še različno zelenjavo ali začimbe in tako izboljšate okus, jaz pa sem danes poskusila narediti klasično verzijo. Humus spada med nizko kalorične in zdrave namaze, bogat je z beljakovinami, vlakninami in minerali. Uživamo ga lahko na precej različne načine. Lahko nam služi kot namaz pri sendvičih (namesto majoneze), iz njega lahko naredimo preliv za solato, vanj lahko namakamo koščke surove zelenjave ali različne kruhke, tortilje in podobno. Spodaj si lahko ogledate recept, ki je res zelo preprost. Ker sem bila danes malo bolj lena, sem namesto kuhane čičerike uporabila tisto iz konzerve. Prav tako nisem imela tahinija, zato sem ga pripravila kar sama. Pripravite ga tako, da sezamova semena pražite dokler ne spremenijo barvo, nato pa jih v multipraktiku skupaj z olivnim oljem miksate tako dolgo, da dobite enotno, pasti podobno zmes. Paziti morate, da sezam nenehno mešate, saj se lahko zelo hitro preveč zapeče, v tem primeru ima grozen okus. Zdi se mi, da je okus po sezamu veliko bolj močen in svež če tahini naredite sami.




Za količino humus-a, ki ga vidite na zgornji fotografiji potrebujemo:


400 g čičerike
200g tahini paste (ali sezam, če jo želite pripraviti sami)
limono
olivno olje
česen
nekaj vode
sol in poper


Sezam se praži za tahini
Vložena čičerika


Priprava:

Čisto preprosta! Čičeriko namočimo čez noč in jo skuhamo do mehkega, ali pa kupimo že kuhano, konzervirano čičeriko. V multipraktiku nato zmešano vse zgoraj naštete sestavine, dokler ne dobimo, gladke, malo bolj goste omake. Sama sem sicer dodala še nekaj kurkume, klasičen recept za pripravo humusa je sicer ne vsebuje.
Sama humus najraje jem preprosto, kot namaz na polnozrnat kruh ali ploščice.

P.S. Denis (ni ravno ljubitelj) je rekel, da je dosti boljše, kot zgleda. Ja, in to s polnimi usti. ;)


Ni komentarjev:

Objavite komentar

Zadnje objavljeno

recentposts

Naključno

randomposts