Capsule Wardrobe, naučiti se živeti z manj




Odločila sem se, da bom danes napisala nekaj stavkov o "capsule wardrobe", izraz se mi zdi nesmiselno prevajati v slovenščino zato bom naprej uporabljala kratico CW.
Da boste razumele za kaj gre pa vam bom vse skupaj na kratko opisala. ;)
Čisto po domače povedano je CW garderoba z minimalnim številom kakovostnejših kosov oblačil in obutev, ki jih najraje nosiš in v katerih se počutiš najboljše.
Majčka, ki si jo kupila samo zato, ker je bila znižana in nisi niti povsem prepričana, če ti je sploh všeč sem ne sodi.
Taka garderoba bi naj vsebovala maksimalno 37 kosov oblačil ter čevljev, zamenjamo pa jo lahko na vsake tri mesece oz. enkrat na vsak letni čas.
V CW so všteti vsi spodnji in zgornji deli oblačil, obleke, plašči ali jakne ter čevlji.



Prednosti 


Se ti pogosto zgodi, da stojiš pred svojo prepolno omaro in ugotavljaš, da nimaš nič za obleči? Imaš ogromno čevljev, pa vendar nosiš samo tistih nekaj najljubših parov, ostali pa samevajo nekje v kotu omare in čakajo na boljše čase? Se ti kdaj zgodi, da na razprodaji kupiš hudo znižan kos, čez čas pa ugotoviš, da ga nimaš s čim kombinirat in da ti niti ni tako všeč, kot ti je bil takrat?
Imaš veliko oblačil, ki jih zelo redko nosiš, ker nisi prepričana, če so ti sploh všeč, a se jih nekako vseeno ne moreš znebiti?

Prav tako verjamem, da se nam je že vsem zgodil naslednji scenarij. Saj veš, ko se odločiš, da ne boš kupovala toliko oblačil, a čez čas na ulici zagledaš punco z res popolnim outfitom, ki ji mimogrede res dobro pristoji. Za sekundo ji zavidaš njen smisel za kombiniranje in prelepa oblačila, ki bi jih rada imela tudi sama.
Sama sem se že neštetokrat odločila, da bom manj zapravljala, a kaj če smo ljudje (jaz še posebej) vizualna bitja in so nam stvari, ki jih opazimo bodisi v izložbah, reklamah ali na drugih ljudeh všeč in si jih želimo tudi sami. :)


Končno sem prišla do glavnega dela! Torej, če si boš umislila CW se ti take stvari ne bodo dogajale več.
V svoji omari boš prvo kot prvo imela več prostora, tako bo lažji pregled nad vsemi oblačili, ki jih imaš in posledično veliko lažja kombinacija teh. Prav tako se ti nikoli več ne bo zgodilo, da bi ljubosumno pogledovala za punco s prelepimi čevlji, saj bo tvoja omara vsebovala SAMO res izredne kose oblačil, ki jih rada nosiš v vsakem trenutku in ti najbolje pristajajo.
S tako vrsto garderobe tudi prihraniš kar nekaj denarja, saj nove kose kupiš samo ob menjavanju sezon in tako vmesno tekanje po trgovinah, od koder se vedno vrneš s kakšno vrečko, odpade.
Ker imaš manj kosov, ki so skrbno izbrani pa ti ostane več denarja, da si lahko privoščiš tudi bolj kakovostna oblačila.
Poleg denarja in prostora boš prihranila tudi na času. Brskanje po omari kaj obleči in nato dolgo pospravljanje oblačil nazaj v omaro tako odpade. :)
Ženske, ki so preizkusila to opcijo ponavadi niso več šle nazaj. Pravijo celo, da so sedaj veliko bolj zadovoljne in se posledično tudi počutijo boljše in bolj samozavestnejše v svojem telesu. To pa predvsem zato, ker imajo v svoji omari sicer malo stvari, a samo tiste, ki so jim res najbolj všeč in v katerih se počutijo neverjetno dobro. ;)




Kako ustvariti svojo?


Uporabnice te vrste garderob priporočajo, da je najboljše upoštevati pravilo " vsakega po 3x ".
Umisliš si na primer 9 čevljev (3 pare škornjev, 3 pare petk in 3 pare čevljev z ravnimi podplati).
Podobno narediš s hlačami (3x jeans, 3x kratke hlače, 3x krilo). Ostane še kar nekaj prostora za zgornje dele, ki ga spet razdelimo po pravilu vsakega po 3x (3x jopica, 3x kratka majčka, 3x srajca, 3x majčka brez rokavov in 3x majčka z dolgimi rokavi).
Seveda so zgoraj našteti le primeri, ki pa lahko variirajo glede na sezono in vaše osebne želje oz. okus. Poleti recimo jaken ne rabimo in imamo lahko več poletnih majčk, pozimi pa lahko kratke in poletne majčke menjamo za jakne, plašče in puloverje.

Najtežje je verjetno začeti saj gre za kar velik projekt in tudi za spremembo načina življenja, ki na začetku niti ni tako majhna, če ti je seveda mar za oblačila in vaš izgled.
Če se boš odločila in poskušala živeti z manj stvarmi je prvi korak ta, da naredite veliko čistko v svoji garderobi. 
Najlažje je, da vsa oblačila odstraniš s svoje omare ali garderobe. Sicer je res malo več dela, je pa najboljši način, da res ugovotiš kaj rabiš in česar ne rabiš. 
Nato sortiraš oblačila po naslednjih kategorijah:  

 - Všeč mi je, oblekla bi takoj: sem spadajo tvoja naj, naj, najljubša oblačila, ki jih res rada nosiš, v katerih se počutiš dobro in si mnenja, da ti pristajajo. 

- Mogoče: tukaj naj se znajdejo vsa oblačila v katere nisi ravno zaljubljena, a se prav tako ne moreš ločiti od njih. Ta kup bo verjetno pri meni največji. ;)
Vsa oblačila s tega kupa shrani v škatlo s katere jih lahko še vedno vzameš, če jih boš pogrešala. V primeru, da boš ob koncu sezone ugotovila, da si že čisto pozabila na njih pa je čas, da se jih znebiš. Če te zanima kako se jih znebiti in ob tem profitirati poglej naslednjo točko. :)

- Ne: oblačila za katera si prepričana, da ti ne bodo več prišle prav lahko podariš ali izmenjaš s kakšno prijateljico. V kolikor so oblačila brezhibna jih lahko prodaš na portalu Moj Butik. Več na to temo najdeš v eni izmed mojih prejšnjih objav, klik.
Med drugim pa tudi za vrečo polno ponošenih oblačil dobiš na blagajni H&M-a 10% popust v njihovih trgovinah. 

- Sezonsko: debeli puloverji ali plašči nimajo čez poletje kaj iskati v omari in samo zavzemajo prepotreben prostor.

Ko končaš narediš enako še s svojimi čevlji. V primeru, da je v tvojem prvem kupu dovolj uporabnih kosov, ki jih lahko kombiniraš na veliko načinov, lahko sedaj poskusiš živeti s svojo CW. Naj ti res iskreno čestitam, če si se odločila za ta korak. Prosim sporoči mi kako se bo obneslo na dolgi rok. ;)
Sicer pa poskrbi, da bodo kosi, ki bodo v njej res uporabni, nosljivi in preprosti za kombiniranje. V svoji CW je najbolje imeti kvalitetne osnovne kose.
V primeru, da tvoja garderoba (še) ni popolna je čas, da se odpraviš na malo daljši šoping dan, si res vzameš dovolj časa in kupiš samo stvari, ki jih potrebuješ, se v njih dobro počutiš, so ti všeč in jih je preprosto kombinirati. Mogoče boš na začetku res porabila malo več denarja, se pa bo na daljši rok to obrestovalo. Po nove stvari boš tako odšla le na vsake tri mesece, ali štirikrat na leto. :)
Preden se odpraviš po trgovinah si naredi podroben seznam kaj vse še potrebuješ in koliko si pripravljena odšteti za določeno stvar.

Smisel vsega skupaj je, da se zabavaš in preizkusiš nekaj novega, predvsem, če se tudi sama srečuješ z zgoraj naštetimi težavami.
V primeru, da potrebuješ dve CW eno za službo in drugo za prosti čas ju naredi po zgornjih nasvetih in ne kompliciraj preveč glede pravil. Pomembno je, da se naučiš živeti z manj in vedeti iz manj iztisniti več. :)





Primer CW za zimo


Na spodnji fotografiji si lahko ogledaš primer zimske garderobe, ki sem jo ustvarila v pomočjo Polyvore.
Primer CW je narejen glede na moj okus in moje potrebe in ni nujno, da bi ustrezal tudi tebi. Tvoja CW bi izgledala povsem v skladu s tvojim okusih, edino pravilo, ki se ga moreš striktno držati je "manj je več", vse ostalo je tvoja izbira. 







Sedaj pa me zanima predvsem kaj o današnji tematiki menite ve? Se tudi same srečujete s podobnimi, tipičnimi problemi glede preveč nepotrebnih oblačil? Bi vam kaj takega uspelo?

Sama nisem prepričana, vem, da je treba nekaj ukreniti glede moje prevelike, neorgaznizirane garderobe.
Se mi pa mi res zdi tole za zdaj še malo prevelik korak. Odločila sem se, da bom za začetek res pregledala vsa oblačila v omari in neuporabna izločila. Poizkusila bom obdržati res stvari, ki so mi najbolj všeč. Pri meni je tako, da nisem človek, ki bi bil nostalgičen glede stvari in že tako redno izločam stvari, ki mi niso všeč.
Kako pa se bo cela zadeva obneslo v praksi bomo še videli. Celoten koncept se mi zdi zelo, zelo zanimiv.
Občudujem ženske, ki jim kaj takega uspeva, saj bi pri meni že samo čevlji ali puloverji (na oboje imam pač "fetiš" ;) ) prekoračili meje Caosule Wardrobe.

13 komentarjev

  1. Res zanimivo, še nisem slišala za to Capsule Wardrobe :) Je pa slišati precej praktično :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni se sliši super, je pa realizacija verjetno malo težja. Vsaj na začetku. ☺

      Izbriši
  2. Za kaj takega prvič slišim. Zdi se mi smiselno, uporabno in bi lahko s tem živela, ker nisem tip človeka, ki bi bila fanatik glede obutve in oblačil. Prav tako večinoma nosim par kosov in ne potrebujme 10 kavbojk, da sem srečna, čeprav jih kljub temu imam (:D), a so vsaj 3 pari že na meji za jih vržti stran. Se strinjam s tabo, eno je mišljenje, drugo realizacije tega. Vsekakor mi je zanimiva ideja in glede na to, da se že kar precej časa pripravljam, da bom naredila spremembo stila iz športno preprostega na bolj ženstveni bi bilo to zame kot naročeno. Če boš začela s tem, bom bila vesela, če boš delila svojo izkušnjo in nasvete :)

    Jaz naredim vsake toliko časa čistko in kar ne nosim, vržem stran ali za čiščenje raznih površin. Čeprav se mi zdi, da z leti, če se postava ne veliko spreminja, se kljub temu nabere ogromno oblačil, pa čeprav grem v šoping le 2-3x letno ali pa še to ne.. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mojca, saj sploh ne vem če mi bo kaj takega uspelo hehe ... problem pri meni je, da preveč rada kupuje. Spoh nima veze če kupujem sebi, komu za rostni dan ali komu drugemu, samo, da si nagledujem in kupujem.
      Mislim, da se moram prvo vpisat v kaki odvajalni program, hehe.
      Sem se pa res odločila dati stran stvari, ki jih redko nosim. Kot praviš ti nosim samo eno par kosov, mam pa jih vseeno preveč, tisti odvečni gredo sedaj stran oz. na MojButik. :D

      Izbriši
    2. Vsak ima svojo razvado in tole je pač tvoja ;) če v tem uživaš, tole res ni zate, si pa sigurno dala idejo marsikateri punci, da preizkusi. Jaz razmišljam, da bi prvo preizkusila na mami, ker poznam njen stil, nosi le eno in isto, ima nabito omaro oblačil. Ko sem ji pokazala, se mi je zdela kar navdušena :) Kje dobim tvoje kose oblačil, ki jih prodajaš na MojButik? ;)

      Izbriši
    3. Ma mogla bi vsaj malo zmanjšat ta nered ... ker zdaj to ni več ničemur podobno. :)
      Drugače pa tukaj: http://mojbutik.si/iissaa-4561

      Trenutno nimam skoraj nič gor, stvari čakajo na fotografiranje in objavo pa se nekak ne spravim zraven. :)

      Izbriši
  3. Jst si bom morala umislit takle sistem:), vse mam v kaosu:):)

    OdgovoriIzbriši
  4. Meni je ta sistem ful dober! Sem brala blog ene ženske, ki to prakticira, pa je zdaj blog opustila-mislim da je na nekem potovanju, in zdaj zelo pogrešam njene objave. Zanimivo je videt, koliko kombinacij lahko narediš s tako majhnim številom oblačil :) Čeprav mi zdaj ta številka izgleda dosti, je pa v praksi kar majhna :D

    OdgovoriIzbriši
  5. Dejansko, ko imaš manj oblačil šele lahko začneš dobro kombinirat in preizkusiti tudi kombinacije, ki jih mogoče prej nikoli ne bi. To pa zato, ker je bilo preveliko oblačil in premajhen pregled nad vsem kar imaš. :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Zelo, zelo dobro predstavljena ideja, všeč mi je, da si tako natančno opisala in predstavila :). Sam način razmišljanja oz. kar filozofija pristopa do oblačenja mi je izjemno zanimiva, ampak tudi jaz ne vem, če sem tip za to, vem da je morda le izgovor :). Pri meni pa ni ravno to, da bi toliko oboževala kupovanje, grem dokaj redko prav po nakupih, ampak imam pa rada raznovrstnost, več možnosti na izbiro.. Npr. sploh pri kratkih majčkah in kavbojkah opažam, da jih imam, sploh prvih ogromno :).

    Bilo jih je še več, ampak vseeno sem se vsaj toliko navadila, da sproti dam stran, česa ne nosim (prej tega več let nisem počela in sem imela še manj pregleda nad vsem..). Pri čevljih pa nekako nimam fetiša oz. jih imam relativno malo, kvečjemu bi morala še dokupit.. ;)..Kar se tiče ostalih kosov pa ja, itak, bi se dalo skrčit, samo mene prav stisne, če pomislim, da bi se morala nekako 'zavezat' samo tako malo kosom, ker mi je pa super prav raznolikost v moji omari, tudi stil včasih menjam po občutku itd.. Mogoče bom poskusila v bolj blagi različici izpeljat tole, oz. še pogosteje selekcionirati, česar pa res ne nosim itd..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hehe, vem kako se počutiš. Pri meni je nekaj podobnega.
      Si bom pa vseeno vzela čas in vsaj malo red naredila v omari. :)

      Izbriši
  7. Živjo,
    jaz sem si pred dobrim mesecem tako uredila omaro in ko jo odprem res zgleda fajn pa še takoj vem, kaj bom oblekla. Je pa super občutek, ko nekomu podariš oblačila, ki jih sam ne potrebuješ več ali pa prodaš in zaslužiš kakšen €, ki gre v pujska za kakšen nepozaben predbožični izlet. :)

    OdgovoriIzbriši