Roza oktober 2015



Pozdravljene!

Kot verjetno že veste je oktober mesec boja proti raku na dojkah, enemu izmed najpogostejših malignih obolenj žensk.
Oktober je tako ovit v roza barvo, namen pa je predvsem večja osveščenost žensk o raku na dojkah. V oktobru po svetu potekajo razni dogodki in akcije, kjer izpostavljajo predvsem kako pomembna je preventiva in zgodnje odkritje bolezni, ki pa ga lahko zagotovimo le z rednim pregledovanjem dojk. Prav tako skušajo ženskam predstaviti raka na dojki, simptome, zdravljenje in nudenje podpore ženskam, ki so za to grozno boleznijo že zbolele.

S slovenskimi lepotnimi blogerkami smo se dogovorile, da bomo na današnji dan objavile roza obarvano objavo. Nekatere vam bodo predstavile svoje najljubše roza produkte, spet druge kakšno manikuro, sama pa sem se odločila predvsem napisati nekaj o samem raku na dojki ter preventivi za katero lahko poskrbimo same. Sem pa, da vse skupaj ne bo tako pusto ustvarila tudi nekaj roza obarvanih fotografij s področja lepote in mode. :)
Roza objave ostalih blogerk pa lahko najdeš s klikom na fotografije na dnu strani.






Rak dojk

Zaradi raka dojk umre v EU vsako leto okrog 87.000 žensk, v Sloveniji pa 400. 
Umrljivost se sicer počasi zmanjšuje, zaradi preredkih samopregledov in preslabe osveščenosti pa je preživetje naših obolelih še vedno mižje od evropskega povprečja. 
Rak dojk pa ni le bolezen žensk, za njim lahko zbolijo (1 - 2 %) tudi moški.

Zakaj pravzaprav rak dojk nastane še ni povsem znano, obstaja pa nekaj z njim povezanih dejavnikov tveganja: 

- Rak dojk v družini
- Starost (3/4 žensk zboli po 50. letu)
- Zgodnja menstruacija in pozna menopavza
- Ženske, ki niso rodile ali pozna prva nosečnost (po 30. letu starosti)
- Neprimerna prehrana in debelost
- Premajhna telesna aktivnost 


Res je, da je rak dojk veliko pogostejši pri ženskah v srednjih letih, nikakor pa to ne pomeni, da ga ne morejo dobiti tudi mlajše ženske. Vem za primer zelo mlade ženske, ki je pri svojih 23-ih že brez ene dojke zaradi raka. Tako, da si ne zatiskajmo oči in se ne tolažimo s tem, da se nam to ne more zgoditi, ker se lahko.
Točno ti lahko dobiš raka na dojki, prav tako pa ga lahko dobi čisto vsaka izmed nas!




Kako lahko sama ukrepaš?


Če odkriješ raka v njegovih najzgodnejših fazah si že storila veliko. Sicer obstajajo pregledovanja dojk za ženske (organizacija Dora), se pa na žalost izvajajo šele po 50. letu starosti. Kar lahko narediš sama so redna samopregledovanja dojk. 
Natančno jih moraš pregledati in pretipati  med 7 -10 dnevom menstruacijskega ciklusa. Dan ko dobiš menstruacijo se šteje kot prvi dan novega cikla. 
Prav tako lahko enkrat na leto investiraš v samoplačniški pregled dojk z ultrazvokom, ali za pregled prosiš svojo ginekologinjo.
Najbolje pa je, da svoje prsi pregleduješ sama, saj jih po nekaj rednih mesečnih pregledih najbolje poznaš in lahko opaziš še tako majhno spremembo na njih. 
Sama sem si do sedaj prsi pregledovala zelo redko, dejansko skoraj nikoli. Sicer sem dobro osveščena o vsem in vem kaj se mi lahko zgodi, a v tem hitrem tempu življenja vedno nekako pozabim na njih. Kar pa vem, da je zelo, zelo narobe! Danes sem se trdno odločila, da bom to spremenila.
Pridružite se mi tudi ti in začni pregledovati svoje prsi, saj lahko to reši tvoježivljenje. 
Po nekaterih ocenah bi naj za rakom dojk zbolela vsaka četrta ženska. Podatek je zelo zaskrbljujoč, zato se res potrudimo in si vzamemo teh 5 minutk na mesec.
Kaj je 5 minut v primerjavi s tvojim življenjem?!


Ker je razumljivo, da se lahko zgodi, da zaradi polne glave vseh obveznosti pozabimo na samopregledovanje pa obstajajo aplikacije za naše pametne telefone, ki nas na to spomnijo.
Ena izmed aplikacij se imenuje Breast Test in se lahko uporablja na vseh platformah, prav tako pa je tudi v slovenskem jeziku.
Aplikacija ob vnosu prvega dne menstruacije in povprečne dolžine trajanja, samodejno izračuna dan, ko moraš pregledati svoje prsi in te o tem obvesti. Prav tako ti aplikacija nudi zelo natančna navodila, ki so tudi v obliki kratkih videov. Izvedela boš vse o tem kako pregledati svoje prsi in na kaj moraš biti posebej pozorna, svoja opažanja na določen dan pa lahko shraniš v beležko.  
Z omenjeno aplikacijo pozabljanje več ne bo izgovor. 
Če se lahko lotite vseh teh mesečnih izzivov detox hrane, squats in ostalih stvari, ki krožijo po spletu pa si postavite še nov, bolj pomemben izziv, to je mesečno pregledovanje dojk.
Sama sem se odločila sprejeti izziv in imam opomnik v aplikaciji že nastavljen.
Kaj pa ti? Are you with me? :)







Samopregledovanje dojk



V zgoraj omenjeni aplikaciji je sicer vse zelo jasno in natančno opisano, za vse, ki aplikacije ne nameravate namestiti pa je spodaj nekaj uporabnik povezav, kjer si lahko ogledate kako naj samopregledi izgledajo.

Video - samopregled dojk

Samopregledovanje v sliki in besedi






Koristne povezave o raku dojk











Moj roza oktober

Pripravila sem še nekaj fotografij na temo roza oktobra. Sicer nimam veliko oblačil ali ličil v roza barvi, še tiste, ki jih imam so bolj v mareličnem tonu, pa vendar. ;)
Roza je sicer ena izmed mojih najljubših barv, sem pa z njo bolj ko ne zmerna, v roza barvi se pri meni najdejo predvsem modni dodatki, kot šali, nakit, steklenica za vodo ali iPod.
Če imate rade roza ali ne, bodite vsaj oktobra roza (če ne drugo po obnašanju) in osveščajte druge ženske, ter z njimi delite svoje znanje. Roza pentljica pa je tudi za tiste, ki roza barve ne marajo must, se strinjate? ;)


Za športen roza oktober

Za eleganten roza oktober


Primerni izdelki za roza oktober



Roza nohtki

38 komentarjev

  1. Zelo dober članek s pomembnim sporočilom!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Če si po prebrani objavi vsaj ena ženska začela pregledovati prsi je bil moj namen več kot dosežen! :)
      Oz. v bistvu je bil že dosežen, ker brez te objave mogoče tega sama še vedno ne bi počela. Zdaj pa imam res trden namen, da tega ne pozabim nobenkrat več. :)

      Izbriši
  2. Super si zapisala in se z zapisom res potrudila in upam, da bo čimveč punc prebralo objavo. Essie je pa tako lepppp:):) in tvoja športna oprema, to ta kr ja zamika malo zamigat:)

    OdgovoriIzbriši
  3. Čudovita objava :) Se strinjam s teboj da je pregledovanje že več kot pol boja, ampak žal sem tudi sama bolj lena glede tega. Obljubim da se bom od sedaj naprej bolj potrudila (in si zlovdala aplikacijo :))

    OdgovoriIzbriši
  4. Ta aplikacija mora postat del mojega življenja.

    OdgovoriIzbriši
  5. Odlična objava. :) Všeč mi je da je drugačna od ostalih. Pink nohtki so pa itak najlepši! <3

    OdgovoriIzbriši
  6. Čudovite slike! Katera je knjiga, ki si jo slikala? Sem tudi jaz ena izmed tistih, ki se premalo posveti temu in me največkrat mama spomni, da si pregledam :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mojca, Na koncu mavrice ...dobila enkrat v nagradni igri. ;))

      Izbriši
    2. Ravno v petek sem gledala film - čudovit je :) sem že rezervirala knjigo v knjižnici! Upam, da je vsaj toliko dobra kot film :)

      Izbriši
    3. Meni je boljša! ;)
      Je pa napisana v bistvu v celoti v obliki e-mail sporočil. Mene je to najprej grozno motilo, ker še ko berem knjige ponavadi ta pisma, ki si jih knjižni junaki med sabo pišejo ponavadi samo preletim.
      Dejansko sem jo med pospravljanjem malo začela brati in me je tak pritegnila, da sem kar pustila pospravljanje in jo prebrala do konca, heh. :)
      Ko padeš not ti je vseeno, da je napisana v obliki pisem oz. mogoče še boljše.

      Izbriši
  7. Super objava! Drugačna, a zelo zanimiva in poučna! :)
    Sem izvedela kar nekaj novih stvari. In priznam - tudi jaz se prej nisem tako redno pregledovala, sedaj pa se bom zagotovo.
    Pa super slike z roza izdelki, pripomočki. :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jupiii, res sem vesela, da vas je toliko sprejemo moj izziv. ;) :) :)

      Izbriši
  8. Odlična objava! Res poučna - aplikacija se že nalaga, ker sem tudi ena tistih, ki prepogosto pozabljamo na pregled! Hvala ti za vse informacije. :)

    OdgovoriIzbriši
  9. super objavim z zelo močnim sporočilom ! <3 ful mi je všeč eleganten roza oktober !

    OdgovoriIzbriši
  10. O, fino, si bom še sama pobrala dol aplikacijo. Prevečkrat pozabim... D:

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zdaj pa mi res ni žal, da sem tole aplikacijo objavila. :))
      Hvala!! :)

      Izbriši
  11. Super si napisala tole, sploh mi je všeč, da si vključila še aplikacijo - je res lažje, če nas nekaj spomni! Bravo za koristne informacije!

    OdgovoriIzbriši
  12. Tudi jaz upam, da bo čim več punc prebralo tvojo objavo in začelo prakticirati samopregledovanje :)

    OdgovoriIzbriši
  13. všeč mi je, da si se dotaknila tudi teme samopregledovanja in tvoja objava ni samo lepotna ampak tudi zelo poučna :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Ful poučna objava Larisa! :) Zelo lepo si se potrudila <3

    OdgovoriIzbriši
  15. Super objava! In hvala za idejo z aplikacijo *.*

    OdgovoriIzbriši
  16. Odlična objava Larisa in Essie je prekrasen <3

    OdgovoriIzbriši