2.11.2017

Jaén in Španci


V današnji objavi je na vrsti še eden video z utrinki mojega povprečnega dne v Španiji. Video te čaka ob koncu objave. Razen nekaj nedokončanih obveznosti za fax, nimam kaj dosti dela. Tako imam veliko časa za pohajkovanje po mestu. Za začetek so me skoraj vrgli iz, lepotnim navdušenkam dobro poznane, trgovine Kiko. Ups, tukaj je snemanje in fotografiranje v trgovinah prepovedano. Prav tako kot v večini muzejev in cerkva. :)


V novem mestu se mi je že uspelo tudi izgubiti. Do te mere, da nisem imela pojma kje sploh sem. Ko si trmast človek, kot sem sama, seveda ne greš nazaj po isti poti, če pa lahko najdeš novo. In ja, tudi navigacije ne vklopiš, dokler res nimaš najmanjše ideje kje se pravzaprav nahajaš. Kljub vsemu moram priznati, da je bilo kar zabavno. Pri moji slabi orientaciji se mi to dogaja pogosto. Med drugim je na enem izmed izletov po Dunaju avtobus odpeljal brez mene. ;) V današnjem času seveda ni noben problem, če se izgubiš. Samo vključiš GPS, se povežeš z Google Maps in že dobiš na skoraj meter natančno usmerjanje po ozkih ulicah Jaena.



Ljudje v Španiji so zelo prijazni odprti in družabni. Radi se smejejo in zelo glasno pogovarjajo. Na avtobusu imajo tako popolni neznanci konkretne pogovore in tudi meni pogosto kaj razlagajo, ali vsaj poskušajo. Hitro odnehajo, ko jih malo čudno gledam in prosim za angleščino. Angleščina je za njih španska vas. ;) Dejansko jih večina ne razume niti osnovne angleščine, še za račun morem prositi v španščini. To še ni vse! Še, ko jim v angleščini poveš, da ne govoriš špansko te gledajo kot, da si najmanj vesoljec.
Sicer pa so zelo na izi. Nikomur se nikamor ne mudi, uživajo življenje. Počutim se kot da je, skupaj z mano, na dopustu še celo mesto. Na internet recimo čakaš dva tedna. V supermarket ne moreš med drugo in peto uro popoldne, ker imajo oni takrat popoldanski počitek, siesto. Siesta verjetno izvira s časov, ko še ni bilo klime. Temperatura se tukaj dvigne tudi do 45 stopinj in v tem času je bilo včasih delo tukaj praktično nemogoče. Čeprav ima danes tukaj vsaka, še tako skromna hiša klimo, se je siesta obdržala. Vsaka trgovina ali lokal se lahko sama odloči, če ima siesto ali ne. Tukaj je res vse prosto po Prešernu, brez kakšnih posebnih pravil. Je pa zaradi popoldanskega počitka nočno življenje kar živahno. Španci hodijo spat veliko kasneje, prav tako pa se zbujajo pozneje. Tak čas je recimo meni pisan na kožo. ;) Tukaj je tako povsem normalno, da sem med delovnim tednom s prijatelji dobiš okrog 22h na tapasu. Tapas so raznorazni prigrizki, ki jih Španci naročajo ob druženju. Načeloma gredo najboljše k pivu, vinu ali kakšni podobni pijači. Na tapas sicer še nisem šla, imam pa že dve svoji najljubši kavarni. Prvo, Berry Taller Dulce, lahko vidiš na današnjem posnetku.




Kljub temu, da so Španci na videz neodgovorni in počasni, mogoče bi kdo rekel tudi leni, so mi všeč.
Izgleda, da so tudi veliki ljubitelji psov, kar je pri meni velik plus. Na sprehodu skozi mesto vidiš povsod sprehajalce s svojimi kužki. Mnogi so pri, prijetnih petnajstih stopinjah, res toplo oblečeni, prav tako kot njihovi lastniki. Zelo mrzla zima pač. ;)



Tudi moje mesto Jaen je kar všečno. Z njegovimi ozkimi ulicami, posejano z visokimi hišami in lesenimi žaluzijami, ki jih moraš zavezati, da ostanejo na svojem mestu. Všeč so mi električni radiatorji pod klubskimi mizicami v dnevnih sobah, ki pozimi grejejo noge. Tudi siesta me ne moti. Osebno mi sicer ne bi bilo všeč dvakrat dnevno prihajati na delo, sicer pa, kot turist, vse kar potrebuješ pač nakupiš prej ali pozneje.



Glede shoppinga je tukaj kar nekaj stvari nekoliko cenejših kot v Sloveniji, celo športni čevlji različnih znamk. Problem je, da je moja prtljaga glede kilaže že tako na meji, da kaj dosti žal ne bom mogla prinesti domov.
Sicer pa sem tukaj videla večino trgovin, ki jih imamo tudi pri nas in kar nekaj meni neznanih trgovinic. Tukaj je recimo Zara, Zara Home, H&M, Mango, Pimkie, Kiko in podobno. Danes sem obiskala tudi pravi raj za nakupe, El Corte Ingles. Gre za velik nakupovalni center, ki izgleda kot velikanska hala z večimi nadstropji, polna najrazličnejših polic z dragimi in malo manj dragimi svetovno znanimi znamkami. Veliko stvari je kar znižanih, med drugim sem videla nekaj Desigualovih torbic za samo 30€. Za zdaj si nisem kupila še čisto ničesar, lahko verjameš?! Še vedno delam načrt kaj točno kupiti, zaradi kilaže prtljage na letalu. Mogoče pa bom kar šla in kupila nov, večji kovček. ;)

Spodaj se nahaja posnetek, več pa kmalu.







2 komentarja:

  1. Ko greš ven iz Slovenije ugotoviš kako prilagodljivi smo Slovenci napram drugim. Večina se res niti malo ne potrudi z angleščino, kar mene sicer moti. Vsaj v trgovinah bi se lahko malo potrudili - sploh kakšnih večjih inernacionalkah.

    Vidim, da se imaš super. Mi je zanimivo brati tvoje zapise. :) Tudi meni bi odgovarjal ta tembo, da bi hodila spat kasneje in se zbujala kasneje. Čeprav delat pa tudi jaz ne bi šla dvakrat na dan :D.

    Kupi si kaj lepega, da nam boš delala lušte ;).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Se čisto strinjam. Več sveta vidiš bolj se zavedaš kako je pri nas fajn in urejeno, čeprav se pogosto pritožujemo, da ni. ;)
      No ja, mogoče več ne bi tako mislila, če se bi malo bolj severno podala. Hehe ;)

      Izbriši

Zadnje objavljeno

recentposts

Naključno

randomposts