Kaj pa tebi pomaga, ko imaš slab dan?


Zjutraj se zbudiš in ugotoviš, da je tvoja budilka spet zatajila. Na hitro pretehtaš svoje opcije. Glede na to, da imaš samo četrt ure, da pozajtrkuješ ali se urediš, raje izbereš slednje. Ampak kaj, ko gre vse narobe že pri ličenju. Na koncu odideš iz stanovanja slabo urejena za povrhu pa še lačna. Najprej čakaš v koloni, nato te na prehodu za pešce skoraj zbije nek idiot, ki se mu očitno, tako kot tebi, mudi. Seveda zamudiš na sestanek in si prislužiš nekaj neodobravajočih pogledov. Ura še ni niti poldne pa gre narobe vse kar je sploh možno. Ob koncu dneva si že tako tečna, da greš na živce še sama sebi. Samo čakaš, da bo mimo prišel nekdo na kogar boš lahko stresla svojo jezo... 

Poznan scenarij? Oh ja, ti slabi dnevi. Le kdo jih ne pozna?! Ne želimo si jih, ne potrebujemo jih, pa vendar so tukaj. Kakor koli obrneš ostaja dejstvo, da imamo tu in tam pač slab dan, ne glede na to kako zelo se trudimo. Vsak ga kdaj ima, j**i ga! ;) 
Ob slabih dnevih imamo pa imamo vseeno na voljo dve opciji: a) se še naprej smilimo sami sebi in razmišljamo zakaj taki dnevi sploh obstajajo ali b) najdemo nekaj lepega tudi v slabem dnevu in se pustimo presenetiti. Sama ponavadi izberem drugo opcijo, poudarek na ponavadi. V kolikor se bi tudi ti odločila za drugo opcijo beri naprej in najdi nekaj nasvetov kako si lahko na tak dan pomagaš. V kolikor bi se raje odločila za prvo opcijo pa imej "lep" dan še naprej. :)


Vir: interner



Torej, kako si polepšati slabe dni ali kako najti nekaj dobrega v vsakem dnevu? 




1. Najdi vzrok

Včasih je slab dan samo splet okoliščin, spet drugič pa morda obstaja dobra razlaga zanj. Kakšen dan nekega neprijetnega dogodka sploh ne zaznaš, spet drugi dan pa te lahko ista stvar vrže iz tira. Poskušaj ugotoviti vzrok za svojo slabo voljo. V kolikor se slabi dnevi preveč pogosto ponavljajo je čisto možno, da vzrok tiči nekje globje. V takih primerih ti zna priti prav pogled tretje osebe, ki te ne pozna in te vidi drugače kot tvoja okolica. Pogovor s psihoterapevtom ti je lahko v veliko pomoč, v kolikor nekih zadev ne moreš ali ne znaš rešiti sama. Poznam ljudi, ki hodijo k psihoterapevtom prav tako kot poznam ljudi, ki bodo psihoterapevti in poznam ljudi, ki bi jim psihoterapevt prišel prav, če bi si to le priznali. V zadnje štejem vse ljudi, vključno s sabo. Res se mi zdi neumno in žalostno, da prihajam s kraja kjer ljudje mislijo, da je s tabo "nekaj narobe" v kolikor poiščeš takšno obliko pomoči ali preprostega pogovora. Drugod je to nekaj čisto vsakdanjega, pri nas pa na žalost še vedno tabu. 


2. Vzemi si dovolj časa za sebe

Ne glede na to koliko opravkov imaš, vsak dan je dovolj dolg, da si vzameš pol ure časa zase. Ok, tudi dvajset minutk bo delovalo. Več časa si vzameš, boljše se boš počutila. Pripravi si recimo dišečo kopel, preglej svoje najljubše bloge, preberi kratko knjigo ali si samo prižgi dišečo svečko, se zavij v mehko odejo in se malo sproščaj v tišini. Preverjeno, nekaj časa, ko si sama s sabo v takih dnevih zagotovo pomaga. 


3. Misli pozitivno

Vem, da je to že "zlajnan" nasvet in se pogosto zdi, da ob takih dnevih pozitivnih misli preprosto od nikoder ni. Pa vendar ni vedno vse tako sivo. Potrudi se in najdi vsaj pet stvari za katere si lahko tudi v dnevu kot je ta hvaležna. Recimo za to, da te danes tisti nori šofer ni povozil, da te doma čaka tvoja družina, ki jo imaš neskočno rada, mogoče da imaš uspešno službo, ki je na povprečen dan popolnoma super ali pa da nimaš nobene bolezni, omejitve in podobno. Nekaterim pomaga ravno obratna metoda, da pomislijo na situacije kaj vse bi lahko bilo danes, ali na splošno, še slabše. Ko malo boljše pomisliš lahko hitro ugotoviš, da mogoče vseeno ni tako slabo kot se je zdelo na začetku. 


4. Pritožuj se, čisto malo

Povabi prijateljico na kavo, pokliči svojo mamo ali pa se pogovori  s svojim partnerjem oziroma osebo, ki ti je blizu. Povej jim kaj je narobe oziroma kaj se ti je zgodilo  Dovoljeno je, da se pritožuješ in poveš kaj točno te je razjezilo. Seveda je pritoževanje dobro do neke mere. Po pogovoru z nekom se večina ljudi preprosto počuti boljše, ali je to tvoja prijateljica, psihoterapevt ali neznanec na spletu. Vsakemu svoje. Ko imaš slab dan lahko to mirno poveš ljudem v svoji okolici. V tem primeru te bodo bolj razumeli, pokazali sočutje ali ti celo pomagali kaj rešiti. Ti se boš počutila nekoliko bolje, ob enem pa bo tvoja okolica bolj tolerantna na tvoje godrnjanje ali nepojasnjene izbruhe. Slednjih se raje izogibaj; tvoj dan je slab, ni treba da ga poslabšaš še drugim. :)


5. Srčni utrip si dvigni s športom, ne s stresom

Šport, celo aerobna vadba, pri kateri se srčni utrip dvigne je super za sproščanje negativne energije in stresa. Nekaterim pomaga tek, drugi boksajo v vrečo, spet tretjim pomaga nekaj popolnoma drugega. Sama imam najraje plavanje ali polurno visoko intenzivno intervalno vadbo na sobnem kolesu. Ko sem ob koncu vsa zadihana, prijetno utrujena in ob enem vesela, da mi je še enkrat uspelo brez upočasnitve, se počutim veliko boljše.


6. Nasmehni se 

Poglej kakšno dobro komedijo, dovoli komu, da ti pove šalo ali preberi kaj zabavnega. Smeh te sprosti in lahko s tvojega dneve odžene še tako temne oblake. Tudi če ti ni do smeha je pomembno, da poskušaš. Zakaj? Dejstvo je da naši možgani navzgor zavihane ustne kotičke povezujejo z nečim lepim. Ob smehu se sprošča hormon endorfin, ki zmanjšuje stres in povečuje občutek sreče. Tako pomaga, če možgane "prelisičiš" tako, da se čez dan večkrat pogledaš v ogledalo in se nasmehneš sama sebi. Mogoče se ti bo na začetku zdelo neumno, ko pa se boš tako, sebi ali drugim, večkrat nasmehnila se bo čez nekaj časa zdelo pristno, tudi če bo smeh na začetku prisiljen. "Fake it until you make it!" torej deluje v skoraj vsaki situaciji. Včasih pomaga že, da se nasmehneš neznancu, ki se skoraj zaleti v tebe. Potem ti nasmešek najverjetneje vrne in temni oblaki se počasi a vztrajno oddaljujejo. 


7. Ne skrbi, jutri je še en dan

Tudi, če upoštevaš zgornje nasvete zagotovo ne boš kar naenkrat čudežno dobre volje. Seveda je potrebno nekaj volje, vztrajnosti in potrpežljivosti, da se stvari spet postavijo na svoje mesto in se počutiš bolje. Včasih pa je potreben samo čas. Kakšen dan ti preprosto ne uspe dvigniti svojega razpoloženja. V tem primeru preprosto sprejmi, da imaš pač slab dan. Navsezadnje gre vseeno samo za en dan, ki ga je verjetno potrebno samo prespati. Ko se boš zjutraj zbudila boš najverjetneje včerajšnji dan videla v popolnoma drugi luči.


Vir: internet


Kako pa si ti pomagaš, ko imaš slab dan? :) 
Vsekakor upam, da je čim več lepih in čim manj slabih dni. Nekaj slabih dni pa vendar mora biti, če ne zaradi drugega pa zato, da znamo toliko bolj ceniti tiste dobre dni. <3 
Sicer pa ne pozabi, je samo slab dan, ne slabo življenje.


1 komentar

  1. Super zapis! Všeč mi je da si poudarila da gre le za en dan oz da tudu neprijetne misli in čustva minejo. Meni najbolj pomaga pisanje dnevnika hvaležnosti in pa tudi sproščanje in kakšna komedija, vic ipd.

    In pa prijatelji in družina <3

    OdgovoriIzbriši