Predbožična Češka

Obožujem veseli december in vse kar je povezano z njim. Predbožični izlet v decembru je pri meni pač nekaj nujnega. Sicer se občasno sprašujem zakaj mi je tega sploh treba. Predvsem takrat, ko se vsa premražena prebijam skozi gnečo ljudi, ki jih je na plano zvabilo isto kot mene. Božični utrip mesta, ki ga pričarajo lučke, okrašene smrekice, božični sejmi in podobno. Vsekakor na mraz in gnečo hitro pozabim in naslednje leto spet komaj čakam, da si lahko ponovno ogledam predbožično okrašena mesta. Tokrat sva se z dragim odpravila raziskovat predbožično Češko skupaj s turistično agencijo Supra Travel. Z njimi sva se na predbožični izlet odpravila že lani, ogledali smo si Bratislavo. Lani sva bila nad turistično agencijo veliko bolj navdušena kot letos, naslednje leto bo verjetno predbožični izlet popolnoma v najini režiji. Seveda imajo izleti s turističnim agencijami nekaj prednosti, poleg veliko zanimivih informacij, ki jih izveš, so tukaj še vsi prevozi z avtobusom. Ni ti treba skrbeti za parkiranje, ni se ti treba po neznanih cestah prebijati skozi gnečo vozil, pač pa samo sediš in čakaš, da te avtobus dostavi na cilj. Torej to ali FlixBus. Za FlixBus sem letos izvedela prvič, po Evropi pa vozi po praktično skoraj vseh destinacijah. Naslednjič se na izlet zagotovo raje odpraviva z enim izmed njihovih avtobusov, rezervirava kakšen apartma in po mili volji raziskujeva mesto.

Zelo na kratko o Češki

Verjetno si nihče ne želi brati romanov o češki zgodovini, zato samo nekaj zelo skopih informacij. Češka se nahaja v srednji Evropi in meji na Nemčijo, Avstrijo, Slovaško in Poljsko. Deli se na Češko in Moravsko, glavno mesto prvega je prestolnica Praga, glavno mesto Moravske pa Brno, ki smo si ga prav tako ogledali. Praga ima več kot 1,9 milijona prebivalcev, med tem, ko jih ima Brno 405 tisoč. Če te zanima več informacij jih lahko na spletu najdeš ogromno. ;)

Staromestni trg

Najin izlet bi se predvidoma moral začeti okrog 3 ure zjutraj, ko bi nas naj na Mariborski avtobusni postaji pobral avtobus. Seveda sva bila na avtobusni postaji skoraj pol ure prej, da bi lahko dobila čim boljše mesto na avtobusu. Lani je namreč avtobus prispel na dogovorjeno mesto 20 minut pred uro odhoda. Tokrat je kot nalašč snežilo celo noč in so bile tako ceste na določenih predelih Slovenije težje prevozne. Naš avtobus je štartal z Ljubljane in zaradi razmer na cestah do Maribora prispel eno uro prepozno. To pomeni, da sva midva na najin avtobus čakala dolgih 90 minut. Mislim, da si lahko predstavlja kako mrzlo je ob treh zjutraj, za nameček pa je še snežilo. Izlet se tako ni začel ravno najboljše  Sicer za zamudo vsekakor ni odgovorna turistična agencija, pač pa vreme. Zamujalo je namreč kar nekaj avtobusov. Vsekakor pa so odgovorni za avtobus, ki smo ga dobili. Avtobus zagotovo ni bil primeren za daljša potovanja. S takim sem se sama včasih vozila na relaciji Murska Sobota - Maribor, zagotovo pa ne v Prago, ki je od Maribora oddaljena skoraj 600 kilometrov. Turistična vodnica je na začetku komentirala, da je avtobus popolnoma nov in na cestah šele dober teden. Ta informacija mi je bila v "veliko tolažbo", ko nisem mogla sedeti normalno. Lani smo se v Bratislavo, ki je veliko bližje kot Praga, peljali z udobnim turističnim avtobusom kjer sem lahko sedela normalno. Ravno zato sva tudi letos izbrala njihovo agencijo. Tokrat, na veliko daljšem potovanju, je imel avtobus zelo omejen prostor za noge. Sedeži so bili res udobni, lahko si jih nekoliko razmaknil, ampak to ne pomaga kaj dosti. Če imaš dolge noge žal kar veliko avtobusov odpade. Za krajši čas seveda ni problema, po 7 dolgih urah pa imaš občutek, da so ti noge že odpadle. Nekaj časa sem sedela z nogami na eno stran, potem spet na drugo stran, skratka neudobno.  Naslednjič nedvomno ne grem na avtobus dokler se ne prepričam kako velik je prostor za noge. Če pozabimo na čakanje na mrazu in neudobno vožnjo je bil izlet super. Imela sva se krasno, obe mesti pa sta bili čudovito okrašeni. Naša pot se je skozi Maribor nadaljevala do Dunaja ter naprej proti meji s Češko. Peljali smo se tudi mimo Brna, kjer smo se ustavili naslednji dan, na poti nazaj proti Sloveniji. Zaradi zamude avtobusa smo do Prage prispeli šele okrog popoldneva. Nato smo se peš odpravili raziskovat center mesta. Sami stari del oziroma distrikt Praha 1 je bil zelo zanimiv z pestro zgodovino. Arhitektura mesta zelo spominja na nekdanja habsburžanska mesta kot so Dunaj, Bratislava ali Budimpešta. V starem mestu Prage smo si ogledali obokano gotsko Staro novo sinagogo iz leta 1270 ter judovsko pokopališče. Nadaljevali smo pot mimo svetovno znane Praške astronomske ure do Staromestnega trga kjer se je razprostiralo pravo božično mesto. Trg je zares velik na njem pa je bilo mnogo božičnih stojni in velikansko božično drevo. Ogledali smo si še Smodniški stolp kjer so včasih hranili smodnik ter obzidje, ki je včasih obdajalo mesto. Imeli smo turistično vodnico, ki je o zgodovini mesta vedela res ogromno. Vesela sem, ko lahko slišim kaj o zgodovini samega mesta, ko mesto raziskuješ sam zagotovo ne izveš toliko informacij. Tukaj pa bi rekla, da jih je bilo celo malo preveč in precej podrobne. Naš ogled mesta se je zaradi tega kar razvlekel in sva imela komaj toliko časa, da sva lahko pojedla kosilo. Problem je bil, da je bil stari del popoldne tako nabito poln turistov, da si potreboval kar nekaj časa, da si našel kakšno prosto mizo. Nato pa si potreboval še nekaj časa, da si se med ljudmi prerival do dogovorjene točke kjer nas je pobral avtobus. V centru mesta je vladala neverjetna gneča (glej spodnji fotografiji), takšne nisem videla še na nobenem predbožičnem izletu. Dejansko je bilo podobno kot na kakšnem koncertu, z razliko, da nikjer ni bilo odra. ;)

Nenormalna gneča na Karlovem mostu

Zvečer, ko so prišle lučke najbolj do izraza do središča trga niti nisva uspela priti. Razlog je bil pomanjkanje časa ter prevelike gneče. Dopoldne nekih velikih gneč ni bilo, dopoldnevi so zagotovo boljši za raziskovanje mesta. Zvečer pa lahko uživaš ob prelepih lučkah, okrašeno je celotno mesto, trgov z božičnimi stojnicami pa je kar nekaj.
Zvečer smo se odpravili do hotela, ki je bil zares udobno opremljen. Tukaj gre agenciji zagotovo plus, ponavadi so hoteli na takšnih izletih malo slabši.  Po celem dnevu na mrzlem sem se že res veselila tople postelje. Naslednji dan po zajtrku smo si odšli ogledat še zunanjost ter okolico gradu (Hradčani), ki jo je zasnoval slovenski arhitekt Jože Plečnik, ki je nekaj časa živel v Pragi. Pred kratkim je dobil Plečnik tudi nagrado češkega odlikovanja, Red belega leva, kot priznanje češke države za zasluge za poglobitev in izboljšanje slovensko-čeških odnosov in za izjemne zasluge za Češko Republiko. Ogledali smo si še stolnico svetega Vida kjer se nahaja zakladnica s češkimi dragulji, ki so zastraženi za vrati s sedmimi ključavnicami. Dragulji so javnosti na pogled na približno vsakih 8 let. Za ogledom gradu pa je sledila pot proti Brnu, ki je drugo največje Češko mesto. Brno je sicer precej manjše od Prage, osebno me je precej spominjalo na Gradec. Vsekakor lepo mesto z občutno manj gneče. Ogledali smo si mestno središče, ki je bilo v božičnem vzdšju prelepo. Podali smo se tudi na Petrov hrib kjer stoji cerkev sv. Petra in Pavla in od koder je lep pogled na mesto. Med vzpenjanjem na hrib so nas ob poti spremljali angeli in pastirji, ki so nam kazali pot do Betlehema. V njih so bili oblečeni odrasli in otroci, ki so stali od poti, nekateri celo na strehah in v češčini govorili nekaj podobnega kot "tam se gre do Betlehema". Izlet se je zaključil okrog šeste ure zvečer, ko smo se odpravili proti Sloveniji. Rekla bi, da je bilo eno popoldne odločno premalo za Prago, ostaja še kar nekaj stvari, ki si jih nismo ogledali. Če se še kdaj odpravim v Prago si bom zagotovo vzela 3 do 4 dni. Mesto mi je zelo všeč, tako da čisto mogoče :)

Center Prage

Božično vzdušje :)

Starbucks Christmas Blend, brez tega pač ne gre ;)

Stolnica svetega Vida

Praga ponoči

Center Brna

Ena izmed božičnih stojnic v Brnu

2 komentarja

1. Praga je bila tudi na najinem seznamu, pa po videnem mislim, da sva se kar prav odločila, da ne greva. Kakšna gneča! Ne, hvala ;) Je pa Praga drugače krasno mestece <3